söndag 29 juli 2007

Hemma igen

Det är alltid skönt att komma hem. Jag måste säga att tre veckor utomlands var ganska bra avvägt. En vecka till och man hade antagligen gått varandra på nerverna ordentligt. Bättre att skiljas som vänner och sedan hålla kontakten i många år framöver.

Nu var jag å andra sidan inte hemma i mer än cirka 12 timmar. Jag och pappa bilade på tisdagen ner till Malmö där vi träffade mamma och Edvin (Johan på kanottur med Veronica). Tidigt nästa morgon, detta alltså på onsdagen, hämtades mamma och pappa av Hasse och Anneli och de försvann bort mot Alperna. Mamma skrev i ett sms för någon dag sedan:

"Nu har vi vandrat i två dagar och min kropp undrar vad fan jag håller på med."

Men de har säkert roligt.


Idag anlände jag till Helsingborg C (a.k.a Knutpunkten) vid lunchtid och tog buss 219 till Viken Centrum. Här hälsar jag alltså på min farmor och farfar och stora delen av Eskilstuna-Bergman. Imorgon blir det pompa och ståt när kusin Oskar fyller 10 hela år och släkten utökas ytterligare med besök av Hjärup-Bergman.

Det var en kort uppdatering av vad som hänt efter hemkomsten från Oxford. Det känns inte riktigt som om jag kramat musten tillräckligt ur min språkresa, men i dagsläget har jag lite pressat med tid till bloggande. Nu har jag i alla fall full tillgång till en dator så nu är det att förvänta sig åtminstone ett inlägg om dagen. Jag ska inte låta detta rinna ut i sanden som så mycket annat jag tar mig för. Det lovar jag.

1 kommentar:

den blyga sa...

Här finns visserligen en dator - med tonvikt på EN - och tre bloggare och fyra spelare så vi får köa upp...
läs t.ex mer 0m jubilaren på http://vikeningarna.blogspot.com